Del : SMS

RETTELSE: Flemming Østergaard var ikke formand ved Parken-bøde

Lars Johansen
Lars Johansen forlod posten som formand for Parken Sport og Entertainment i juni 2010. Foto:

Berlingske Business skrev i går, at Flemming Østergaard var den afgående formand, da Parken Sport & Entertainment i juni 2010 var for langsom til at orientere markedet. Det er ikke korrekt. Det var Lars Johansen, som forlod formandsposten i juni 2010. Berlingske Business beklager fejlen.

Artiklen fortsætter under annoncen

RETTELSE:

Parken Sport & Entertainment måtte onsdag betale en bøde på 75.000 kr., fordi selskabet i 2010 var for længe om at fortælle, at formanden forlod selskabets bestyrelse.

Berlingske Business skrev i går, at det var Flemming Østergaard, som var formand på daværende tidspunkt. Det er ikke korrekt. Det var Lars Johansen, som forlod formandsposten i juni 2010.

Berlingske Business beklager fejlen.

Finanstilsynet politianmeldte den 6. december 2010 Parken Sport & Entertainment A/S for at have overtrådt pligten til hurtigst muligt at offentliggøre intern viden, og det koster nu Parken 75.000 kr.

Lovovertrædelsen bestod i, at Parken offentliggjorde intern viden for sent, da det ikke hurtigst muligt og senest samtidig med videregivelse til tredjemand på generalforsamlingen den 22. juni 2010, der sluttede kl. 10:35, offentliggjorde, at bestyrelsesformand Lars Johansen udtrådte af bestyrelsen.

Offentliggørelse skete først kl. 11:15 efter afslutningen af generalforsamlingen, og efter at bestyrelsen havde konstitueret sig.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere