Del : SMS
Berlingske Business

Regulering kan føre til turbulens blandt mæglere

Handel
Foto:

I de fleste år er relationen mellem obligationsmæglerne og deres kunder ganske fredfyldt. Men de kommende år kan blive mere turbulente, hvor bedømmelsen af de forskellige huse bliver mere spredt.

Artiklen fortsætter under annoncen

I de fleste år er relationen mellem obligationsmæglerne og deres kunder ganske fredfyldt. Kunderne giver ge­nerelt mæglerne gode karakterer, og nogle år – som i år – får de forskellige huse endda stort set samme ka­rakterer, så det er svært at finde noget at skændes om.

Hvis en mægler gearer ned for sin servicering af et om­råde, opdager investorerne det ret hurtigt – så finder de andre at handle med på det pågældende område, og er tilfredse igen.

Men de kommende år kan godt blive blandt de mere turbulente, hvor bedømmelsen af de forskellige huse bliver mere spredt. Det vurderer Peder Bach, Head of Sales & Research Denmark i Nordea. Han hæfter sig ved, at den megen nye regulering er ved at blive alvor, og at mæglerne nødvendigvis må tilpasse deres ydelser efter det – for så vidt de ikke allerede har gjort det.

Nordea kommer i år ind som nummer fire på den overordnede vurdering. Selv om det kun er på margi­nalerne, man bliver overhalet af Nykredit Bank og Dan­ske Bank, vækker det alligevel betydelig ærgrelse hos storbanken, der historisk set har vundet BørsmæglerRa­tingen (den fylder 20 år i år) med nogenlunde samme frekvens, som Brasilien har vundet verdensmesterskabet i fodbold.

Når Peder Bach søger efter en forklaring på årets placering, nævner han blandt andet som en mu­lighed, at Nordea har haft som målsætning hurtigt at tilpasse sig en virkelighed, der ikke indeholder så mange frihedsgrader, som branchen har haft tidligere.

Læs hele artiklen i Økonomisk Ugebrev nr. 4.

Få nyheder direkte på Facebook, ved at "Synes godt om" Økonomisk Ugebrev Formue - AktieUgebrevet

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere