Berlingske Business
LIVE
17:21 Rockwool-aktie steg til vejrs oven på regnskab

Philips overrasker positivt med pæn fremgang i første kvartal

PHILIPS-RESULTS/
Foto:

Det hollandske elektronikselskab Philips havde fremgang over hele linjen i første kvartal, hvor selskabet øgede både toplinje, drift og bundlinje.

Det var nogenlunde som ventet blandt analytikerne i forhold til salget, mens driften og bundlinjen overraskede klart positivt.

Philips øgede sin omsætning med 4 pct. til 5,72 mia. euro i perioden, mens analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News havde ventet et salg på 5,69 mia. euro.

pix-Smart-TV
For abonnenter LÆS MERE : Nu skal danskerne efteruddannes i TV

Driftsresultatet før renter og skat (EBIT) steg til 348 mio. euro fra 199 mio. euro i første kvartal sidste år. Analytikerne havde ventet 321,3 mio. euro på den post.

På de nedre linjer fik Phillips et overskud før skat på 286 mio. euro, mens analytikerne blot havde regnet med et plus på 222 mio. euro.

For hele 2017 fastholder det hollandske selskab desuden forventningerne.

pix-Billedrørsfjernsyn

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen