Del : SMS

Peter Garnry

Garnry

Aktiestrateg i Saxo Bank:

Artiklen fortsætter under annoncen

1. Hvis den globale økonomi, og specielt Europa, kommer igennem 2013 uden at ramme større lufthuller, kan markeder som Irland, Israel, Spanien, Portugal og Grækenland godt blive vindere i 2013. På sektorniveau er vi mest til sundhed, industri og teknologi. Inden for teknologi ser vi rigtig gode muligheder i Microsoft, Apple og Oracle. I sundhedssektoren er vi positive på Coloplast, Novo Nordisk og Cardinal Health.

2. Generelt for aktier bliver det mest afgørende, om Europa for alvor bliver stabiliseret og kommer tilbage til positiv vækst i andet halvår af 2013. Derudover vil det amerikanske boligmarked være af afgørende betydning for den amerikanske økonomi og dermed også verdensøkonomien.

3. På sektorniveau er vi mest negative på finansielle og forbrugsaktier som bil- og tøjaktier. Dette gælder både danske og udenlandske aktier. Den finansielle sektor befinder sig i en proces, der handler om tilpasning til en ny regulativ virkelighed og den vil fortsætte med at være en negativ faktor for sektoren. Forbrugsaktier vil lide af de disponible indkomster stadig vokser meget langsomt i den udviklede del af verden.

4. C20-indekset har en god sandsynlighed for at slå de udenlandske indeks igen i år alene baseret på, at vi anser sundhedsaktier for at have mest værdi i sig relation til vækstforventningerne, og C20-indekset har en vægt på 50 pct. mod sundhedsaktier.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere