Del : SMS

Ny lukkerekord for danske aktier

C20_rekord_Business
Det er gået rigtigt godt for de danske aktier siden nytår, og C20-indekset hidtidige rekord fra 2007 er blevet slået flere gange. Foto:

Eliteindekset C20 fik torsdag en kneben fremgang til det højeste niveau nogensinde.

Artiklen fortsætter under annoncen
De danske aktiers ledende indeks C20 er nu steget syv ud af 12 handelsdage i det nye år.

Det er et faktum, efter eliteindekset på fondsbørsen i København torsdag steg 0,4 procent til alle tiders rekord 531,43.

Fremgangen torsdag blev især båret af GN Store Nord, hvis headset-division Netcom har indgået en aftale med den amerikanske IT-gigant Cisco vedrørende Jabra-mærket. GN Store Nord steg 4,2 procent.

Øvrige vindere var FLSmidth & Co. med en fremgang på 2,2 procent samt Chr. Hansen og TDC, som steg henholdsvis to og 1,6 procent. Pandora er sidste aktie i top fem med et kursløft på godt en procent.

Blandt vinderne var - naturligvis - igen Novo Nordisk, som steg 0,3 procent torsdag til en rekordkus på 994 kroner. Aktien er steget over otte procent alene siden nytår.



Tabere var der dog også nogle stykker af: Lundbeck, Vestas og Carlsberg faldt alle omkring en halv procent.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere