Del : SMS
Berlingske Business

Nummer 2, Ditlev Engel, Vestas

Nummer 2, Ditlev Engel, Vestas - 1
Topchef i Vestas, Ditlev Engel Foto:

Ditlev Engel, topchef i Vestas, må se sig slået af Jørn Huno Rasmussen, når man måler kursudviklingen procentuelt op mod hinanden siden den dag, de to tiltrådte. Men det kan han nok godt leve med, Vestas-chefen, den flotte kursudvikling taget i betragtning.

Artiklen fortsætter under annoncen
Ditlev Engel har stået i spidsen for noget af et comeback for verdens største vindmølleproducent, der ellers var tvunget i knæ, da han tiltrådte den 2. maj 2005.

Store tekniske udfordringer, ufleksibel produktion, dårligt forhold til en lang række af underleverandørerne og en problematisk fusion med konkurrenten NEG Micon var blot en række af de ting, der skulle løses for den tidligere Hempel-chef.

Han kom ikke just optimalt fra start i sit nye job. Blandt andet var to markante nedjusteringer, hvor Ditlev Engel ikke ville gå i detaljer med, præcist hvor det var indtjeningen svigtede, med til at skabe et lidt belastende forhold til aktiemarkedet.

Men langsomt er strategi-planen ”The will to win” blevet implementeret, og de tårnhøje ambitioner er nu blevet suppleret med leveringen af konkrete resultater.

Vestas-aktien er steget med 505 pct. siden Ditlev Engel tiltrådte som topchef.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere