Del : SMS
Berlingske Business

Netflix-aktien stiger voldsomt efter uventet overskud

Pix-netflix
Foto:

Streamingtjenesten Netflix, der blev introduceret på det danske marked sidste år, leverede flot i fjerde kvartal, hvor den finansielle præstation klart oversteg analytikernes forventninger, og det sendte aktien til vejrs i onsdagens amerikanske eftermarked.

Artiklen fortsætter under annoncen

Netflix leverede et overskud per aktie på 13 cent i fjerde kvartal mod et underskud på op til 23 cent indregnet i egne forventninger og analytikernes forventninger, der ifølge Bloomberg News lød på minus 13 cent.

Omsætningen blev 945 mio. dollar mod 876 mio. dollar i samme periode et år tidligere og analytikernes forventninger på 934,5 mio. dollar. Selv forventede Netflix et salg på 919-943 mio. dollar.

Selskabet har hentet "næsten" 10 mio. nye kunder i løbet af 2012, fremgår det af regnskabet. Dermed er den samlede kundegruppe på over 33 mio. Et af de steder, hvor Netflix har udvidet, er på det nordiske marked, herunder Danmark. Og det har været en succes, understreger Netflix.

- Vores lancering i de nordiske lande har været meget succesfuld, og det bekræfter vores tro på de store internationale muligheder, vores service rummer, skriver Netflix i regnskabet.

I første halvdel af 2013 planlægges der ingen nye, internationale lanceringer, fremgår det videre.

Netflix-aktien steg med 35,3 pct. til 139,70 dollar i det amerikanske eftermarked.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere