Del : SMS

Mærsk: Ingen planer om at sælge Danske Bank

danske bank billede
Overskrift
A.P. Møller - Mærsk sælger aktier i Dansk Supermarked, men der er ingen planer om at sælge aktierne i Danske Bank. Foto:
 

A.P. Møller - Mærsk sælger aktier i Dansk Supermarked, men der er ingen planer om at sælge aktierne i Danske Bank.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det sagde Nils Smedegaard Andersen, ifølge Bloomberg News, i forbindelse med offentliggørelsen af nyheden om, at selskabet har solgt en større aktiepost i Dansk Supermarked Gruppen.

I forhold til salget af aktierne i Dansk Supermarked til Salling-selskaberne F. Salling Invest og F. Salling Holding sagde Smedegaard, at det ikke var en del af selskabets kerneforretning.

aaa

Beslutningen om salget er ikke truffet ud fra et behov om at rejse kapital, tilføjede han. Han oplyser derudover, at man ikke har haft drøftelser med andre end Salling-selskaberne omkring et salg.

DanskS_business

Mærsk opnår ved aktiesalget et kontant provenu på 17 mia. kroner, som ifølge Smedegaard for nærværende vil indgå til nedbringelse af gæld, men de kan også gå til udbyttebetalinger, hvis der ikke findes nye investeringer.

Selskabet har dog mange investeringsmål inden for sine kerneaktiviteter, siger Smedegaard Andersen.

Læs også: Brancheanalyse: Sådan går det investeringsrådgiverne

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere