Berlingske Business
LIVE
18:01 På gensyn i morgen

Lundbeck-partner melder om øget salgsvækst for antidepressiv

TAKEDA PHARMA-RESULTS/
Arkivfoto. Takeda. Foto:

Lundbecks partner Takeda melder i regnskabet for kalenderårets andet kvartal om øget salgsvækst for de to selskabers fælles antidepressiv, Trintellix, på det amerikanske marked.

Lundbecks partner Takeda melder i regnskabet for kalenderårets andet kvartal om øget salgsvækst for de to selskabers fælles antidepressiv, Trintellix, på det amerikanske marked.

Takeda leverede i kalenderårets andet kvartal en vækst i USA på 75 pct. målt i dollar. Der er tale om et vækstspring sammenlignet med de foregående fire kvartaler, hvor salgsvæksten lå i intervallet 38-49 pct.

Det fremgår af det japanske medicinalselskabs regnskab for perioden april til juni, der er første kvartal i det forskudte japanske regnskabsår 2017/18.

Takedas salg af Trintellix i USA landede på 101 mio. dollar mod 58 mio. dollar i samme periode sidste år.

Lundbeck og Takeda fordeler indtægterne i USA efter en nøgle aftalt af partnerne.

I kalenderårets første kvartal rapporterede Lundbeck indtægter på 205 mio. kr. fra salget af antidepressivet i Nordamerika, mens Takeda rapporterede et salg på 80 mio. dollar, eller 558 kr. omregnet med den gennemsnitlige dollarkurs i første kvartal.

Lundbeck kommer med regnskab for andet kvartal den 9. august.

30BUSHONG-KONG-ECONOMY-LIFE.jpg

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen