Del : SMS
Berlingske Business

Hvem er erhvervslivets bedste virksomheds-doktor?

Business.dk har kigget nærmere på ”turn-around”-magerne i toppen af dansk erhvervsliv. Men hvem har egentlig klaret det bedst; Chefen for FLS, IC Companys, Vestas eller Danisco?

Artiklen fortsætter under annoncen
Hvad skal der egentlig til, før man kan tale om en decideret turn-around opgave?

I hvor slem forfatning skal en virksomhed være, før man kan tillade sig at hæfte betegnelsen en ”turn-around”-opgave på direktør-jobbet?

Der findes ikke eksakte videnskabelige definitioner på begrebet, så Business.dk har valgt fire store børsnoterede danske virksomheder ud, hvor en ny topchef har haft til opgave at ”dreje virksomheden markant rundt” – deraf ordet turn-around.

De fire virksomheder, og dermed opgavernes omfang og karaktér, kan selvsagt ikke sammenlignes direkte, da virksomhederne er i vidt forskellige brancher, hvor presset fra konkurrenterne svinger meget. Virksomhederne befinder sig også på vidt forskellige niveauer, aktiekurs- og indtjeningsmæssigt, da de fire forskellige topchefer træder til.

Men alligevel er det interessant at kigge på, hvordan aktiemarkedet har bedømt henholdsvis Ditlev Engels, Jørgen Huno Rasmussens, Henrik Theilbjørns og Tom Knutzens præstationer, siden de tiltrådte som topchefer hos Vestas, FLS, IC Companys og Danisco.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere