Berlingske Business
LIVE
07:25 Det skal investorerne holde øje med

H&M-aktien har smidt 14 pct.: Tildeles nu endnu en salgsanbefaling

HM GREECE ECONOMY
Foto:

Aktien i den svenske tøjgigant Hennes & Mauritz er kommet skidt fra start i 2017, hvor det foreløbig er blevet til et fald på 14 pct., hvilket gør den til en af de dårligst performende i det svenske eliteindeks.

Der er imidlertid mere fald i vente for aktien, vurderer analytikerne hos Liberum Capital, som i en ny analyse har valgt at sænke anbefalingen af den til "sælg" fra tidligere "hold".

Kursmålet er endvidere blevet reduceret kraftigt til 195 svenske kr. fra tidligere 275 svenske kr., fremgår det af Bloomberg News.

Til sammenligning endte H&M-aktien tirsdag i kurs 218,50.

15BUSFlere-modefirmaer-pr#2.jpg

Analytikerne er generelt splittede i deres vurderinger af aktien. Ifølge Bloomberg News er der 16 købsanbefalinger af aktien blandt analytikerne, mens der med dagens anbefaling fra Liberum Capital er 12, der anbefaler "salg".

Hennes & Mauritz kom i slutningen af marts med regnskab for første kvartal af det forskudte regnskabsår 2016/17, og i den forbindelse blev det oplyst, at prisnedslagene i andet kvartal i år vil overstige dem fra andet kvartal sidste år.

Det blev mødt med skuffelse af investorerne, som siden regnskabet har presset aktien ned fra kurs 237,20 svenske kr.

H&M solgte tøj for 175 milliarder kroner sidste år

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen