Del : SMS

Her er Torms nye storaktionærer

pix-torm
Rederiet Torm. Foto:

Torm har fået fem banker som storaktionærer efter den restrukturering af det gældsplagede rederi, der blev gennemført mandag.c

Artiklen fortsætter under annoncen

HSH Nordbank har taget den største bid af den nybagte Torm-kage, men også Danske Bank, Nordea, Deutsche Bank og DBS har haft så store lån til tankrederiet, at de er blevet storaktionærer.

HSH Nordbanks andel er opgjort til 13,65 pct. af det nye Torm. Det gør samtidig byen Hamborg til indirekte ejer er 5,91 pct. af Torm og giver Schleswig-Holsteins styre indirekte besiddelse af 5,74 pct. af Torm, da de to enheder sidder på størstedelen af HSH Nordbank og dens tilknyttede fond, HSH Finanzfonds AöR.

Danske Bank ejer nu 11,48 pct. af Torm, mens Nordea sidder på 11,28 pct., Deutsche Bank har 6,23 pct. og DBS Bank 5,48 pct.

Torm har forhandlet med i alt 14 banker under restruktureringen, og som erstatning for henstand på gælden og ny arbejdskapital har de fået ejerandele i rederiet.

Som konsekvens af restruktureringen er Torms hidtidige aktionærer blevet udvandet til en tiendedel af deres forrige ejerandel. Som konsekvens ejer Torms Understøttelsesfond nu under 5 pct. af aktierne og er ikke længere storaktionær.


0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere