Del : SMS

Finanshuse hæver sin anbefaling på Novo-aktien

Det japanske finanshus Nomura hæver mandag sin anbefaling af Novo Nordisk-aktien til køb fra tidligere neutral, selv om Nomura tror, at Tresiba aldrig kommer på markedet i USA.

Artiklen fortsætter under annoncen

 Det skriver Bloomberg News. I samme ombæring hæver Nomura sit kursmål for aktien til 1000 kr. per aktie fra tidligere 870 kr.

Justeringen kommer i forlængelse af, at Nomuras tidligere udtrykte bekymring over en potentiel risiko for en amerikansk FDA-afvsning af Tresiba er blevet til virkelighed, og derfor ikke hænger som en skygge over aktiens fremtid.

- Efter at Sanofi realiserede en prisvækst for Lantus på 25 pct. på årsbasis i USA, er det vores forventning, at Novo vil følge trop med Levemir i det todelte marked i forlængelse af Tresibas fravær, skriver Nomura.

Nomura tror ikke på, at Tresiba ender med at komme på det amerikanske marked, og finanshuset hæver i stedet sit estimat for Levemir-omsætningen i 2016 til 2,1 mia. dollar mod markedsforventningen på 1,7 mia. dollar.

Det sker blandt andet ved at fjerne "kannibaliseringseffekten" fra en eventuel lancering af Tresiba, fremgår det af analysen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere