Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

DSV-topchef om opjustering: Vi er blevet mere effektive

Transportselskabet DSV er blevet bedre til at omsætte højere volumen til indtjening, og samtidig kører opkøbet af amerikanske UTI Worldwide fortsat på skinner.

Transportselskabet DSV er blevet bedre til at omsætte højere volumen til indtjening, og samtidig kører opkøbet af amerikanske UTI Worldwide fortsat på skinner.

Det er den primære forklaring på, at selskabet kan opjustere forventningerne til årets resultat, fortæller topchef Jens Bjørn Andersen efter regnskabet for andet kvartal.

- Det er gået en smule bedre, end vi troede for tre måneder siden. Der har været god udvikling på markederne, og vi har især i vores luft- og søfragtsdivision været i stand til at tjene flere penge på den højere volumen.

- Integrationen af UTI Worldwide er samtidig gået rigtig godt. Det handler ikke så meget om øgede synergier - som dog kan godt være lidt højere, end vi tidligere havde ventet - men vi har fået optimeret driften og været mere effektive, siger Jens Bjørn Andersen.

DSV har opjusteret forventningerne, så det nu venter et driftsoverskud på 4500-4700 mio. kr. for 2017, hvor der tidligere var ventet et overskud på 4300-4500 mio. kr.

/ritzau/FINANS

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen