Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Danskerne køber nettet

Vi køber varer på nettet som aldrig før - alene i november købte danske forbrugere for 138 mio. kr., hvilket

er en stigning på 150 pct. i forhold november året før.



I sidste måned blev der foretaget 350.000 online

køb, mens der i år er foretaget 3,1 mio. køb. Det er en tredobling i forhold til året før. Retail

Internet nyder godt af øget troværdighed omkring handel på nettet og har på mindre end et år 6 doblet

omsætningen.



Retail Internet, der driver Danmarks ubetinget største e-mail service via jatak.com, har nu flere end

en halv million tilmeldte danske forbrugere. Forbrugere der skræddersyr deres helt egen lokale tilbudsavis og får den tilsendt

per e-mail. Retail Internet har på mindre end et år femdoblet antallet af medlemmer og seksdoblet omsætningen. Direktør

Torben Frigaard Rasmussen forudser, at hver tredje dansker vil handle via nettet i 2003.

Øget tillid

- 65 pct. af

danskerne har haft Internet adgang gennem flere år, så det er øget tillid og gode priser, som gør udfaldet.

Med den nuværende hastighed hvormed forbrugerne gør erfaringer med e-handel, vil mindst hver tredje handle på Nettet

i 2003. For bare et år siden havde vi kun 100.000 medlemmer der ønskede tilbud via mail, mens vi har flere end 500.000

i dag. Forbrugere med gode online oplevelser handler igen, og de opfordrer med stolthed vennerne til det samme, siger Torben Frigaard

Rasmussen.



Mere end hver fjerde dansker har handlet på nettet inden for de seneste 12 måneder oplyser Danmarks Statistik,

mens det kun var hver femte året før.

Eksplosion

Samtidig med den øgede nethandel er danskernes forbrug

af personligt skræddersyede tilbudsaviser tilsendt via e-mail eksploderet inden for det sidste år, og permission marketing

er nu en af de helt store spillere i det danske mediebillede. Flere end en million danskere får nu tilsendt deres egen personlige

tilbudsavis per e-mail.



Retail Internet er med sin store volumen i øjeblikket i fokus hos mediebureauer og store danske

virksomheder. Permission marketing bruges nemlig i større og større grad som en del af virksomheders marketingsmix, Og

den kritiske masse betyder noget i valg af annoncemedier, således at forbrugeren modtager et balanceret antal tilbud, så

de altid virker indbydende, mener Retail Internet''s direktør Torben Frigaard Rasmussen.



- Vi har nu opnået en god

stor "kritisk masse. Det betyder, at hvis man benytter mediet fornuftigt og nøje udvælger målgruppen, så

opnår man meget høje respons rater. Og flere og flere danske virksomheder har fundet ud af, at det er utroligt effektivt

at lave et marketing-mix, hvor man supplerer traditionel markedsføring med permission marketing. På den baggrund laver

vi i øjeblikket gode årsaftaler med mange af de større danske virksomheder, siger Torben Frigaard rasmussen.



Et

nyetableret samarbejde med webbyen.dk giver jatak.com 90.000 nye medlemmer. Webbyen er en portal, der hoster 140.000 hjemmesider.

90.000 af de tilmeldte brugere har givet en personlig profil og sagt ja tak til at få skræddersyede reklamer tilsendt

per mail.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen