Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage fredag

Computerspil er det nye reklamevåben

En del virksomheder har efterhånden fundet ud af, at reklamebudskaber kan leges ind hos forbrugerne.



Nokia, Lego, Jyske

Bank og senest Hydro Texaco bruger nu computerspil via nettet, for at få deres budskaber ud til de yngre forbrugere, som er

svære at ramme via traditionelle medier. Computerspil er fremtiden, fordi budskaber bedst leges ind, siger reklameforsker.



Som

det første energiselskab i Danmark har Hydro Texaco netop lanceret et nyt computerspil som reklamevåben for den eksklusive

benzin Nitro3000.



Et nyt bilspil, som ikke er set før i Danmark, spredes via e-mail og interessen for nitro3000.dk vil

vokse. 400.000 unikke brugere forventes at gribe rattet i løbet af det næste år.

Fremtiden

Hver femte

af Hydro Texacos kunder er på bare seks måneder gået over til at bruge den eksklusive Nitro3000 benzin. Med bilspillet,

vil Hydro Texaco bygge bro over til den yngre målgruppe, som er sværere at ramme via traditionelle markedsføringskanaler.



Leder

af Center for Marketing Kommunikation ved Handelshøjskolen Jens Carsten Nielsen mener, at computerspil er ideelt egnet til

et lav involveringsprodukt som benzin.



- Fremtiden vil bringe os langt flere computerspil i kampen om forbrugernes tillid. Det

er grundlæggende pædagogiske principper, man her gør brug af. Hvis man har et spil af en god kvalitet, som yderligere anbefales

af en man kender via e-mail, så er underholdningsformen klart den bedste måde at få et budskab til at sidde fast

hos forbrugeren på. Men kvaliteten skal være i top, ellers kan det vise sig at være en kostbar affære, siger

Jens Carsten Nielsen.

Viral

Bilspillet fra Hydro Texaco er en opfølger til første version, som på bare

seks måneder har haft 120.000 unikke besøgende på siden Nitro3000.dk.



Viral markedsføring er et af

de mere uafprøvede markedsføringsmetoder på nettet, men er genial, hvis det lykkes at ramme befolkningen. Viral markedsføring

går i al sin enkelthed ud på at få spredt et budskab via e-mail.



Med Nitro3000 Bilspillet sker det i forbindelse

med, at man per e-mail sender en udfordring til en person, man gerne vil køre imod på en racerbane. På den måde

skulle det gerne sprede sig som ringe i vandet.



Det geniale ved viral markedsføring er, at anbefalingen/udfordringen kommer

fra en person, man kender og har tillid til.

Elektronisk bro

- Spillet er en del af vore innovative line i forhold til nye

medier, og vi ser en god mulighed for at eksponere os i forhold til fremtidens og de yngre bilister. Vi vil med Bilspillet bygge en

elektronisk bro over til den yngre generation af private bilister. Med den succes vi havde med første del af Bilspillet, er

jeg ikke i tvivl om, at vi med version 2 vil nå ud til mindst 400.000 brugere, siger digital change manager Jens Sauvr fra Hydro

Texaco.



Hydro Texaco vil gerne hele tiden gå forrest med nye tiltag. Man råder også over branchens mest omfattende

system til e-business og Hydro Texacos hidtil største investering.



Tidligere på året fik Hydro Texaco 2. pladsen

i kategorien e-handel til virksomheder da e-handelspriserne blev uddelt. I dag er 30 pct. af erhvervskunderne på Erhvervsnet,

som er en B-2-B-løsning.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen