Del : SMS

Bankdirektør og långivere må redde flyselskab med 200 millioner kroner

Lars Thuesen
Lars Thuesen. Foto:

Serieinvestoren Lars Thuesen må til lommerne, efter charterflyselskabet Jet Time kan præsentere et rekordstort underskud.

Artiklen fortsætter under annoncen

Egenkapitalen i charterflyselskabet Jet Time er væk, efter selskabet kan præsentere det værste regnskabsår siden stiftelsen tilbage i 2006.

Ifølge Børsen lyder underskuddet på 140 millioner kroner for 2015. Det er 86 millioner kroner mere end i 2014, hvor selskabet for første gang havde røde tal på bundlinjen.

Det store hul i kassen betyder, at forhandlinger om nye investorer er brudt sammen, og derfor må Lars Thuesen, der til dagligt arbejder som bankdirektør i Basisbak, og en række långivere skyde 200 millioner kroner i Jet Time

»Det er klart, at det her er da spændende. Det er store beløb for mig. Men jeg lever af at investere mine penge,« siger han til Børsen.

Lars Thuesen stiftede selv Jet Time for 10 år siden med blandt andet tidligere Magasin-direktør Stig Bøgh Karlsen og skibsrederen Ditlev Wedell-Wedellsborg. Men i december købte Lars Thuesen de andre medstiftere ud af Jet Time, fordi selskabet havde brug for ny kapital. Han sidder i dag på aktiemajoriteten.

Jet Time omsætter for 1,7 milliarder kroner, og Lars Thuesen forventer også, at der igen vil være sorte tal på bundlinjen inden for et par år.

Lars Thuesen har blandt andet opbygget sin formue ved at investere i bryggerier, færger og rejseselskaber. I 2010 tjente han op mod 100 millioner kroner, da han solgte sine aktier i et af Tysklands største rejsebureauer FTI.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere