Del : SMS
Berlingske Business

Analytiker: B&O gør alt det rigtige - nu mangler væksten bare

Bang & Olufsens træk, der omhandler åbning af tre nye B1-butikker og "mere end 50" nye B&O Play-butikker i Kina, er det helt rigtige at gøre - dog er Europa stadig årsag til bekymring.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det vurderer aktieanalytiker hos Alm. Brand Markets, Michael Friis Jørgensen, over for Ritzau Finans.

- B&O gør alle de rigtige ting. De har partneren, de har overtaget distributionen, og nu åbner de butikkerne. Nu mangler vi bare, at B&O får slået sig fast som et anerkendt brand i Kina, så der kommer den vækst, man stræber efter, siger han til Ritzau Finans.

Ifølge Michael Friis Jørgensen er det en stærkt positiv signalværdi, der bliver sendt fra Struer, når koncernen udmelder, at der bliver åbnet mindst 53 nye butikker i Kina. Ikke desto mindre viser mandagens regnskabstal fra tyske Loewe, at udsigterne for det europæiske marked ikke just er opmuntrende.

- Det er fortsat den gamle forretning i Europa, der ikke ser ud til at rette sig op lige foreløbig. Og B&O melder, at de vil åbne 50 nye butikker i Kina, men de har samtidig meldt, at de vil lukke 125 butikker på det europæiske hjemmemarked - som stadig er så stor en del af den samlede omsætning, at det er grund til bekymring, siger Michael Friis Jørgensen.

Han er dog ikke i tvivl om, at B&O kan få en solid vækst i Kina, men han anbefaler dog at vente, indtil succes og vækst har vist sig i regnskaberne. Samtidig understreger han, at succes i Kina er en nødvendighed for at opveje det træge hjemmemarked i Europa.

- De skal have rigtigt meget succes i Kina for bare at modvirke den modvægt, der kommer fra Europa. Og de er jo stadig i gang med de spæde, spæde skridt i Kina. Men det er jo super positivt, at de nu åbner de her forretninger. Og det vil alt andet lige skabe en vækst, når de kommer i gang, siger Michael Friis Jørgensen. Han maner dog til besindighed over for den positive udvikling:

- Succesen skal også fortsætte derude. Og det er stadig et spørgsmålstegn. Vi har ikke rigtigt set B&O vokse i Kina endnu. De gør alle de rigtige ting, men vi skal passe på, vi ikke regner en alt for stor succes i Kina ind, inden vi har set de første, spæde tegn på det her. Men det er absolut en af de helt rigtige ting at gøre.

Alm. Brand Markets anbefaler "sælg" på B&O-aktien, der tirsdag eftermiddag handles 1,6 pct. højere i 64 kr. per aktie.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere