Berlingske Business

Alibaba opjusterer for hele året efter rekord på Singles' Day

Billede
REUTERS/Bobby Yip Foto:

Den kinesiske handelsplatform på nettet Alibaba har nu over 443 mio. aktive brugere, viser regnskabet for tredje kvartal 2016/17.

Artiklen fortsætter under annoncen

Og brugerne har haft travlt med at bruge platformen til at købe varer over nettet. Så travlt at koncernen, som er Kinas svar på Amazon, nu hæver forventningerne til hele regnskabsåret, skriver Bloomberg News.

Nu venter man en vækst i omsætningen på 53 pct. mod tidligere 48 pct. i indeværende regnskabsår.

Alibabas omsætning var i tredje kvartal på 53,2 mia. yuan svarende til 53,75 mia. kr. mod ventede 50,1 mia. yuan. Indtjeningen per aktie landede på 9,02 yuan mod ventede 7,70 yuan ifølge Bloomberg.

ALIBABA-SINGLESDAY/

Det er den såkaldte Singles' Day, der er en af verdens travleste dage for handel på nettet, der er hovedårsagen til opjusteringen. På den dag satte den kinesiske handelsplatform rekord i bestillinger, da man i løbet af 24 timer fik bestillinger til en samlet værdi af 120,7 mia. yuan. Beløbet svarer til 121,4 mia. kroner.

Til sammenligning brugte amerikanerne sidste år på den såkaldte Cyber Monday, der er USA's største dag for indkøb online, knap 4 mia. dollar eller godt 27 mia. kr. ifølge analysefirmaet Comscore.

Alibaba blev børsnoteret i 2014, og aktien stiger med 2,5 pct. i det amerikanske formarked.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension fik en god start på året med relative høje investeringsafkast til kunderne. Samlet set gav Q1 et positivt afkast på 2,7 mia. kr. for alle investeringer – i samme periode sidste år var dette...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen