Del : SMS
Berlingske Business

Ung iværksætter-millionær redder Aalborg Ishockey

Aalborg Ishockey

Den kun 27-årige iværksætter Magnus Kjøller har købt 51 procent af Aalborg Ishockey og holder dermed skøjterne på isen i den lukningstruede klub.

Artiklen fortsætter under annoncen

Da AaB i februar måned annoncerede, at man enten ville lukke eller sælge ishockeydelen fra, skabte det stor bekymring blandt både fans og sponsorer.

Med gårsdagens nederlag til Odense er ishockeysæsonen nu slut i Aalborg og det er tid til at se frem, og finde en løsning.

En kun 27-årige iværksætter kommer nu skøjtende med løsningen på de nordjysk ishockeykvaler. Magnus Kjøller har med en ejerandel på 51 procent og et hovedsponsorat sikret, at det nystiftede Aalborg Ishockey kan videreføre driften fra AaB Ishockey i den nye sæson.

- Det handler om at videreføre ishockeyen i Aalborg, at have det sjovt og skabe en fest– og at vise, at vi værdsætter de mange loyale fans, holdet har, siger Magnus Kjøller i en pressemeddelelse.

Den unge iværksætter har siden 2007 stiftet en stribe virksomheder; blandt andet CM Network A/S, der driver et online pointunivers igennem hjemmesiderne PointShop, PointBlog og PointTrade, hvor medlemmerne optjener point, som kan ombyttes til gratis gaver.

CM Networks har endnu ikke indgivet regnskab, men at dømme efter tallene i Magnus Kjøllers holdingselskab, har iværksætteren en del at gøre godt med på kistebunden til Aalborg Ishockey. I det seneste regnskab fra 2010 præsterede selskabet et nettoresultatet på knap fem millioner kroner og en egenkapital på syv millioner kroner.

Læs også:

Ny iværksætter får kapital fra Hollywood-stjerne    

Ung investor skyder penge i autoværksteds-portal


Store ændringer

Iværksætteren har store ambitioner for Aalborg Ishockey, som han ikke bare vil føre ud af samme spor, som åbenlyst ikke har givet de store resultater - heller ikke økonomisk.

- Jeg evaluerer klubbens ledelse på dens evne til at få hallen fyldt og skabt en stemning. Min holdning er, at hvis vi kan vi skabe en forrygende stemning til hver eneste kamp, så forøger vi publikums indlevelse og sponsorernes tilfredshed. Det giver en stabil økonomi, som er en forudsætning for at skabe ro og mulighed for at udvikle de sportslige resultater., siger Magnus Kjøller i meddelelsen.

Blandt en af de nye radikale ændringer bliver introduktionen af et sæsonkort til 99 kroner, der giver adgang til alle kampe i grundspillet. Derudover kommer også et sæsonkort til de mere loyale fans, som giver adgang til pokal- og slutspilskampe – og fordele, som at kunne invitere vennerne gratis med og købe billig øl i boderne.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere