Del : SMS
Berlingske Business

Skagen Strand lancerer e-magasin

Skagen
Gitte Skelly, markedsføringskoordinator Hotel Skagen Strand i Hulsig syd for Skagen.

Video, billeder og tekst - præsenteret i digitalt magasin - skal markedsføre Hotel Skagen Strand.

Artiklen fortsætter under annoncen

Atmosfæren - i naturen, på stranden og i det lokale bymiljø. Den skal præsenteres på billeder, på video og med lyd. For at give læserne - de potentielle kunder - et godt indtryk af, hvorfor Skagen er det rette feriested. Og for at sætte gang i endnu flere billeder i deres feriedrømme.

Hotel Skagen Strand har valgt at satse på kommunikation gennem et digitalt magasin.

- Vi er blevet fanget af, hvordan interaktive magasiner kan præsentere et ferieområde på en langt mere visuel og indbydende måde, samtidig med at det giver mulighed for at vise video og lave indgange til konkurrencer og online-kontakt til os, lyder det fra Skagen Strands markedsføringskoordinator Gitte Skelly.

Det nye digitale magasin skal lanceres gennem hotellets egne nyhedsbreve og forskellige rejsemediers bannerannoncer og nyhedsbreve, hvor læserne kan klikke sig direkte fra annoncen til magasinet, ligesom Skagen Strand samarbejder med andre aktører i ferieområdet for at få magasinet bredt ud til læserne.

Går nye veje

- Turister finder rejserne på nettet - og ikke gennem fysiske kataloger. Derfor er det vigtigt for os at prøve nye kommunikationsveje af. Vi gør også meget ud af vores hjemmeside, men for os er det interaktive magasin en helt ny måde at gå ud til vores kunder på, forklarer hun.

For at finde kreative måder at nå ud til de potentielle kunder på er Skagen Strand også gået ind i et fællesskab med andre virksomheder i det populære ferieområde, således at de indgår fælles markedsføringsaftaler med forskellige kommunikationskanaler.

Link til klumpfisk

Det har også inspireret arbejdet med det nye magasin. Her fortæller Skagen Strand eksempelvis om »Klumpfisken Anton« og linker til Nordsøen Oceanarium, som til gengæld krediterer med at gøre det samme til magasinet på deres online-aktiviteter. Tanken er da også, at indholdet fra magasinet på sigt skal integreres på Skagens Strands hjemmeside, så det kan tilgås direkte der - og altså ikke nødvendigvis gennem magasinet.

- Det interaktive magasin har været en investering for os, og det er ikke tanken, at vi skal lave nye flere gange om året. Derfor har vi satset på at få produceret videoer, der giver et bredt indtryk af, hvad vi - og hvad Skagen generelt har at tilbyde. Den kan altså også bruges i andre sammenhænge end i magasinet, siger Gitte Skelly fra Skagen Strand, der netop lancerer magasinet bredt denne uge i flere medier - og derfor endnu ikke har tal for, hvordan det er blevet modtaget.

- Vores kunder finder os typisk på nettet, og det forventer vi, at de fortsat vil gøre. Vi har allerede det seneste par år skåret ned i antallet af fysiske publikationer, og det vil vi formentlig fortsat kunne gøre, siger hun og tilføjer, at den generelle situation i branchen også er medvirkende til, at man må tænke i nye og kreative kommunikationskanaler.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere