Del : SMS
Berlingske Business

Pas på du ikke støder dine indiske samarbejdspartnere

Pas på du ikke støder dine indiske samarbejdspartnere - 1

Danske virksomheder handler stadigt mere med Indien. Derfor er det vigtigt at kunne begå sig rigtigt. Ti gode råd til at klare dig i Indien.

Artiklen fortsætter under annoncen
Der er heldigvis en øget opmærksomhed på kulturforskelle, og jeg bliver faktisk jævnligt kontaktet af virksomheder, som gerne vil have træning i indisk kultur, før de etablerer et dansk-indisk projekt. Det er meget positivt.

Den største udfordring er blandingen af distance og kulturforskelle. Hvis en dansk virksomhed formår at opbygge relationer og god kommunikation på distancen og over kulturforskelle, så skal de nok få succes.

Det er vigtigt at forstå, at den indiske kultur ikke er ulogisk – den har bare en meget anderledes logik end vores har. Når vi kan forstå denne logik, så er vi nået rigtigt langt.

Opfind en tredje kultur: Når du arbejder sammen med indere, er det vigtigt, at I finder den bedste måde at arbejde sammen på. Både du og dine indiske kolleger skal ændre nogle af jeres arbejdsgange for at finde den helt rigtige tredje kultur, som fungerer i jeres situation.

Ti gode råd

Her er ti gode råd til, hvad du kan gøre, når du arbejder sammen og kommunikerer med indere:

1. Opbyg relationer

2. Husk dit familiealbum

3. Skæld ikke ud

4. Tal ikke om kaster, fattigdom og druk

5. Ja kan betyde nej

6. Indere er idealister

7. Ting tager tid

8. Vær klar i mælet

9. Kend din plads i hierarkiet

10. Kend Indien

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere