Del : SMS
Berlingske Business

Outdoor-reklame kan ikke stå alene

Virksomhed har gjort sig erfaringer med outdoor-reklame, så den får mest ud af sine markedsførings-kroner.

Artiklen fortsætter under annoncen

- Helt generelt kan outdoor ikke stå alene. Men det er et fantastisk sted at skabe opmærksomhed, og så følge op med mere snævre kampagner på web og i lokale aviser, som kan lukke posen og få kunden til træffe sin beslutning.

Kasper Kort Pedersen er marketingchef hos Tre-for, der forsyner trekantsområdet med både el, vand, varme, tele og internet.

Her benytter man i vid udstrækning outdoor markedsføring til at gøre opmærksom på sig selv – både med streamere på busser, billboards ved supermarkeder og indfaldsveje samt plakater i busskure. Men altid i kombination med en andre annonceringsformer:

- Det nytter ikke noget, du kører outdoor alene og så bare sidder og venter ved telefonen. Det får du ikke meget ud af, forklarer Kasper Kort Pedersen.

Læs også: Sådan bliver du set i trafikken

Nemt og billigt

Outdoor reklamer er kun til at skabe opmærksomhed omkring sit produkt eller ydelse, mener Kasper Kort Pedersen. Lange forklaringer er der ikke plads til, for færdene i trafikken lader kun blikket hvile ganske kort tid på reklamerne:

- Man skal vælge sine budskaber med omhu og være helt præcis. Eventuelt kan man henvise til hjemmesiden, hvor kunden så kan finde yderligere oplysninger. Det benytter vi os meget af, siger Kasper Kort Pedersen.

Og så er der specielt i disse dage gode muligheder for at gøre en god handel, hvis man vil supplere den traditionelle annonceringsformer med lidt opmærksomhed på gadeplan:

- I de kampagner vi kører lige nu, har vi opnået nogle rigtig flotte sensommerrabatter på outdoor markedsføringen. Og så supplere vi i øvrigt også med reklamer på egne biler, lige som vi sender sælgere ud i de områder, hvor vi kører outdoor, fortæller Kasper Kort Pedersen.

Læs også: Sådan bliver du set i trafikken

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere