Del : SMS
Berlingske Business

Næste generation rykker ind

New Fitness åbnede, mens fitnessbranchen stadig kun handlede om bodybuilding. 25 år senere er det en god forretning.

Artiklen fortsætter under annoncen

Steffen Sejr Hansen holder på folk. God service er hans måde at drive forretning på, siger han, og det er hans forklaring på New Fitness' gode placering på markedet i ErhvervsBladets brancheanalyse. New Fitness har ligget i Albertslund i 25 år, og selv om de oprindelige kunders børn nu er begyndt at komme, har Steffen Sejr Hansen stadig kunder med kundenumrene 1 og 2.

- Der er ikke så mange opskrifter, det handler bare om at være på og imødekommende, når folk kommer. Det er sådan noget, vi kan i forhold til de store kæder, siger han.

En anden del af forklaringen er, at New Fitness ligger godt. I centrum af Albertslund, oven på en Føtex og tre minutter fra nærmeste S-togstation. Det giver visse begrænsninger, for centret kan ikke udbygges, og der bliver nok aldrig plads til et spinninghold. New Fitness' eneste fejl, siger Steffen Sejr Hansen. Men det giver nem adgang for kunder i alle aldre.

Hård konkurrence er sundt

Da New Fitness startede i 80erne, var det på initiativ fra Steffen Sejr Hansens makker Stefan Nielsen, og sammen drev de centeret gennem en tid, hvor branchen blev revolutioneret.

- Dengang var det meget baseret på bodybuilding og det var nogle meget større mennesker, der kom. Der var ikke medlemmer nok til at drive det, og vi havde begge to job ved siden af, fortæller Steffen Sejr Hansen. I dag er de største håndvægte fjernet, kunderne kommer af mange forskellige årsager og centeret klarer sig godt i den lokale konkurrence.

- Der er mange om buddet, og de andre er dygtige. Men konkurrencen er også sund. Den er med til at holde os på beatet. Det betyder, at man tuner sit personale til at være på toppen hele tiden. Det er vigtigt, siger Steffen Sejr Hansen.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere