Del : SMS
Berlingske Business

Ligner du en succesfuld iværksætter?

Ligner du en succesfuld iværksætter? - 7

Fem garvede iværksættere giver deres bud på, hvilke egenskaber en succesfuld iværksætter skal kunne byde på. Kan du genkende dig selv?

Artiklen fortsætter under annoncen

Vivi Aakjær, opfinder:

Passion, lidenskab, drivkraft og psyke. Det er ordene på de egenskaber, som Vivi Aakjær beskriver som afgørende hos succesfulde iværksætter.

Selv er hun opfinder og lever af opfindelser som blandt andre en vaskepose og en særlig hårelastik, der i dag sælges under Diddle-brandet.

- Passion og lidenskab er det, der udgør drivkraften – særligt i opstartsfasen, mens også i situationer som lige nu, hvor mange har det svært på grund af finanskrisen. Og netop drivkraften skal man kunne kombinere med stædighed og tålmodighed. Det handler simpelthen om at have en evne til at bevare troen på det, siger Vivi Aakjær, der beskriver det at være iværksætter som lidt af en maraton, hvor man skal evne at kunne sætte sig nogle delmål – og følge dem i processen mod at nå de mere langsigtede personlige mål. Det er en udvikling hele vejen igennem, og den skal man kunne håndtere.

Og netop i tid, hvor man ser mange iværksætter-kolleger dreje nøglen om. På virksomheder, de har knoklet for i mange år.

Så er psyken ligeledes en særdeles vigtig egenskab, mener opfinderen, der samtidig heller ikke er i tvivl om, at en karriere som iværksætter også kræver en karakter af, at man bare ikke kan lade være.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere