Del : SMS

Ligner du en succesfuld iværksætter?

Ligner du en succesfuld iværksætter? - 5

Fem garvede iværksættere giver deres bud på, hvilke egenskaber en succesfuld iværksætter skal kunne byde på. Kan du genkende dig selv?

Artiklen fortsætter under annoncen

Tommy Ahlers, stifter af Zyb

Der er en tendens til, at ordet mod altid bliver knyttet til det at være iværksætter, men det er nu ikke den kombination, som Tommy Ahlers, stifter af Zyb, som for et års tid siden blev købt af den britiske telegigant Vodafone for 235 millioner kroner.

- Personligt har jeg aldrig opfattet det sådan. I Danmark bliver der taget hånd om en – og det drive, der ligeledes knyttes til iværksætteri, bliver skattet højt. Det er langt mere modigt at være iværksætter i mange andre lande, lyder det fra Tommy Ahlers, der i dag er ansvarlig for området location based services hos Vodafone. De afgørende evner hos succesfulde iværksættere er ifølge Tommy Ahlers i højere grad knyttet til det ’at være ligeglad’ – på den gode måde, vel at mærke.

- Det er vigtigt ikke at bekymre sig over, at ens CV eksempelvis ser mærkeligt ud – eller andet der skiller sig ud. Det handler om at følge sin intuition. Netop nu er der langt færre om buddet i forhold til, når økonomien boomer. Du virkelig tro på din ide for at komme igennem nåleøjet, siger han og peger på, at iværksættere, der har den rigtige ide og går i gang netop nu, hvor de fleste andre tøver, dermed netop har forspringet, når økonomien vender – og alle de andre følger efter.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere