Del : SMS
Berlingske Business

Ligner du en succesfuld iværksætter?

Ligner du en succesfuld iværksætter? - 4

Fem garvede iværksættere giver deres bud på, hvilke egenskaber en succesfuld iværksætter skal kunne byde på. Kan du genkende dig selv?

Artiklen fortsætter under annoncen

Martin Bjergegaard, medstifter af Rainmaking

Det er langt mere komplekst at være iværksætter i dag end for ti år siden – det er ikke længere et ’one man show’, der er vindermodellen. Sådan lyder det fra Martin Bjergegaard, der sammen med tre partnere har stiftet selskabet Rainmaking, som lever af at starte nye virksomheder og sælge dem videre, når de er modne. Virksomheden sigter mod at være 30 ligeværdige partnere i løbet af ti år.

- Det er en meget utraditionel måde for en iværksætter at tænke på, men jeg tror det er fremtiden. Det er blevet langt sværere at klare sig i konkurrencen alene – sammen er vi stærke og kan specialisere os. Er man alene, kan man blive helt trist over at miste en stor ordre og hænge i bremsen flere dage efter, lyder det fra iværksætteren, der også peger på evner til at tænke ud af boksen – særligt i krisetider, hvor mange ellers hænger med hovedet og forfalder til at tro, at intet kan lade sig gøre. Det er her, der skabes de iværksættere, alle taler om om fem år som ’dem, der blev rige på krisen’.

En anden egenskab, han fremhæver, er at kunne lægge arbejdet fra sig. Det fremmer ikke succes, at knokle 70 timer om ugen, så man til sidst dårligt kan huske sit eget navn.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere