Del : SMS
Berlingske Business

Ligner du en succesfuld iværksætter?

Ligner du en succesfuld iværksætter? - 3

Fem garvede iværksættere giver deres bud på, hvilke egenskaber en succesfuld iværksætter skal kunne byde på. Kan du genkende dig selv?

Artiklen fortsætter under annoncen

Jesper Buch, stifter af Just-Eat.dk

Det handler om at have evnen til at have det ’sjovt på rejsen’ – med sig selv, sine partnere og kunder. Og når markedet vender, så skal man være i stand til at tage action. Sådan lyder det fra Jesper Buch, der står bag internetsuccesen Just-Eat, der for alvor har sendt takeaway direkte til døren hos både danskere og flere andre steder i Nordeuropa.

Og så skal man være klar til at smøge ærmerne op – og glemme alt om hurtig profit og pyramidespil. Og oplever du nederlag – så er det op på hesten igen. Og igen – og igen.

- Det handler om at evne at få opbygget en stærk organisation. Hellere 25 procent af en kæmpe succes end 100 procent af en fiasko. Fokuser på det, du er bedst til, og lad andre om resten,« siger Jesper Buch, der peger på, at evnen til at se, hvad der sker i markedet er helt afgørende. Ikke blot på egne markeder, men verdensmarkedet. Og så skal man have øje for, at de små ting gør en stor forskel.

- 110 procent i stedet for 90 procent – den skal bare have noget gas!

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere