Del : SMS
Berlingske Business

Libratone vokser sammen med Apple

5. Tommy Andersen
Tommy Andersen er direktør og serieiværksætter. Foto:

Nyt dansk firma, der satser på trådløse højttalere, overhaler eksisterende spillere i branchen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Vi bruger i stigende grad vores iPhone, iPad, iPod, smartphones og tablets af andre mærker, når vi hører musik. Vi er holdt op med at købe gammeldags CDer og henter i stedet musik fra f.eks. Spotify, TDC-Play eller DRs net­radio. Det skaber et stort marked for trådløse højttalere, hvor vi streamer musikken fra nettet og får vellyd ud af øvelsen.

Det marked har Libratone, et to år gammelt selskab med serieiværksætteren Tommy Andersen i spidsen, set og udviklet en række nye produkter til. Faktisk er Libratone længere fremme end bl.a. B&O på flere områder.

Det danske selskab sælger allerede sine lydprodukter med sit skandinaviske formsprog og store brugervenlighed i Apples forretninger og omsatte i sit andet leveår for 32 mio. kr. I år ventes omsætningen tredoblet til knap 100 mio. kr. med et positivt driftsresultat i tilgift. Den danske audiovirksomhed har for kort tid siden rundet salget af flere end 10.000 enheder på verdensplan, blot to måneder efter lanceringen af AirPlay-højttalerne Libratone Live og Lounge.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere