Del : SMS
Berlingske Business

Kontrakt for partnerskab er aldrig skrevet

Kontrakt for partnerskab er aldrig skrevet - 1

Artiklen fortsætter under annoncen
I virkeligheden kan mange af udfordringerne forbundet med partnerskab forebygges, hvis der på forhånd er skrevet en udførlig kontrakt for partnerskabets præmisser. Ifølge Sven Petersen bør man altid få skrevet en kontrakt, som i mange tilfælde for små, nye selvstændige vil bestå i en anpartshaverkontrakt, som i virkeligheden kommer godt omkring de fleste problemstillinger.

- De, der nøjes med en gentlemen agreement, risikerer at gå fra hinanden og at få færre penge ud af det, end de er berettiget til. Kontrakten er samtidig en pædagogisk gennemgang af det fremtidige samarbejde, siger Sven Petersen, der til hver en tid anbefaler, at man tager en advokat med på råd, når kontrakten skal udfyldes.

Nicolai Seest finder ikke kontrakten bidende nødvendig. Men han er helt enig i, at punkterne i kontrakten alligevel bør gennemgås.

- En anpartshaveroverenskomst kan komme til at understrege en mulig mistillid parterne imellem, fordi man skal have alt ned på papir. Men kontrakten kan være et udmærket procesredskab til at afklare forventningerne til hinanden, siger han.

Partnerskabets fare 1

Partnerskabets fare 2

Partnerskabets fare 4

Partnerskabets 4 største farer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere