Del : SMS
Berlingske Business

Køb ind mens du venter på bussen

Tesco
Sidste år blev det virtuelle indkøbscenter lanceret i en metrostation i Seoul og det har vist sig at være en stor succes. Selv Storbritanniens vicepremierminister Nick Clegg kunne ikke dy sig for at teste teknologien ved et besøg i marts.  

Nu kan man stå og vente på bussen, mens man klarer sine indkøb. Supermarkedsgigant har netop introduceret virtuelle indkøbscentre i Sydkorea.

Artiklen fortsætter under annoncen
Supermarkedskoncernen Tesco plc er i gang med at ændre måden, vi køber ind på.

Sidste år lancerede Tesco virtuelle indkøbshylder i en metrostation i Seoul, og nu udvides konceptet til mere end 20 busstoppesteder i hovedstaden.

Konceptet går i sin enkelthed ud på, at der sættes store plakater op med billeder af hylderne i supermarkedet. Alle varerne er udstyret med QR-koder, der kan scannes med en mobiltelefon og herefter sender kunden listen til supermarkedet, der sørger for at levere alle varerne direkte til hjemmeadressen. Betalingen håndteres også over mobilen.

Tesco Homeplus’ smartphone app, som kunderne har behov for, hvis de vil handle, er nu den mest populære shopping app i det så teknologibegejstrede Sydkorea. 900.000 gange er app’en blevet downloaded siden lanceringen i april sidste år.

”Den voksende trend i smartphones i Sydkorea betyder, at virtuelt indkøb bliver endnu mere tilgængeligt og belejligt end nogensinde før. Den første virtuelle butik i metroen i Seoul var en stor succes hos kunderne og har lagt vejen for disse nye butikker ved stoppestederne. Vi ved at det er mest populært blandt 20 til 30-årige og derfor vil vi placere de nye virtuelle butikker tæt på blandt andet universiteter,” forklarer SH Lee, der er direktør for Tesco Homeplus, som står for den nye teknologi.

Tesco plc er en international supermarkedskoncern med hovedsæde i Storbritannien, hvor kæden sidder på omkring en tredjedel af dagligvaremarkedet. Det gør kæden til den største detailkæde i Storbritannien, mens den på verdensplan er fjerdestørst.

I 2008 omsatte kæden for 48,3 mia. pund og beskæftigede 273.000 ansatte. I alt består kæden af 2.209 butikker i Storbritannien, Irland, Kina, Tjekkiet, Ungarn, Japan, Malaysia, Polen, Slovakiet, Sydkorea, Thailand, Tyrkiet og USA.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere