Del : SMS
Berlingske Business

Kasi-Jesper taler til iværksættere

Jesper Nielsen
Jesper Nielsen taler ved årets Iværk&Vækst

Med et forlist håndbold-flagskib i bagagen gæster den kontroversielle erhvervsmand Jesper Nielsen årets Iværk&Vækst.

Artiklen fortsætter under annoncen

Når landets største iværksættermesse slår dørene op, bliver det med Jesper »Kasi« Nielsen som en af talerne. Han vil prøve at give et indblik i international vækst og den modstand, man møder som erhvervsperson.

- Vækst har min allerstørste interesse. I min tid i Pandora oplevede jeg, hvordan en idé kan gøres international. Min drøm er, at der er to eller tre, der har mod på at prøve lykken internationalt, når de har hørt mig tale, siger Jesper Nielsen. 

Trods den seneste tids stormvejr omkring sin person, vil Jesper Nielsen gerne give sin holdning til kende omkring, hvordan han ser på iværksætteri år 2012. Blandt andet også den modstand, man kan møde som iværksætter.

- Man møder modstand. Men det kan ikke nytte noget, at alle med skabertrang, laver frisørsaloner. Det handler om at turde lave noget unikt. Og det unikke møder modstand, fordi det overrasker, siger han. 

Jesper Nielsen har i den seneste tid høstet opmærksomhed gennem en række stridigheder med Skat og Ekstra Bladet.

Balancerer på en knivsæg 

Messen Iværk&Vækst, der kører fra den 14. september til den 15. september skal give inspiration til iværksættere og give mulighed for at danne netværk. Helt konkret vil Jesper Nielsen dele ud af sine tanker om, hvordan iværksættere tit danser på en knivsæg, når de skal prioritere, hvad der er vigtigt, når de planlægger deres forretningseventyr.

- Helt personligt bruger jeg ikke 200 sider på en business-plan, men jeg prøver at sætte nogle mål meget tidligt i processen og se så langt frem som muligt. At se hvor meget man kan drive det til allerede fra starten, siger Jesper Nielsen.

Det vil nok undre hos nogen, at manden med det nu hedengangne AG København bag sig får taletid på iværksættermessen, men ifølge kvinden bag messen er det vigtigt, at de med den unikke passion får taletid på messen.

- Han (Jesper Nielsen, red.) brænder helt vildt for iværksætteri. Den historie og passion skal vi også høre på messen. Samtidigt er der mange lussinger, der rammer en som ham. At turde tage dem lærer man noget af, og det vil han også fortælle om,« siger Eva Vedel, der som direktør i Expo Viva står bag messen.

Hun mener ikke, at messen blåstempler Jesper Nielsens virksomheder. Derimod er det ifølge hende vigtigt at høre passionen, der driver store erhvervspersoner. Alene det, at han stiller op viser, hvor meget han brænder for iværksætteriet fastholder Eva Vedel.

- Jeg mener faktisk, at det er vigtigt at få fortalt historien om, at det ikke altid går godt. Den modstand Jesper (Nielsen, red.) har mødt kan han gøre os klogere på, siger hun.

Mange aktiviteter

Messen der har kørt siden 2005 byder i år på navne som Jesper Buch, der er medstifter af Just-eat. Det skal være med til at inspirere andre til at turde tage springet som iværksætter. 

- For os er det vigtigt, at messen inspirerer til at prøve sig som iværksætter, og det mener vi med programmet, at der er garanti for, at vi gør, siger Eva Vedel.

Tanken bag messen er at give danske iværksættere inspiration til deres virksomheder. Der kommer til at være workshops, live-radio og over 100 udstillere, som de mange gæster kan besøge, lade sig inspirere af og netværke med. Det hele finder sted i Øksnehallen i København. Det forventes at op mod 5000 gæster vil være på messen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere