Del : SMS
Berlingske Business

Iværksættere sælger hovedtelefoner på gigantmarked

TMA
Fra begyndelsen af juni vil man i mere end 1000 amerikanske Best Buy-butikker kunne købe AIAIAIs DJ-headset TMA.

Trendy dansk hovedtelefonproducent har netop indgået en aftale med den amerikanske elektronikkæde Best Buy, der betyder adgang til mere end 1000 amerikanske butikker.

Artiklen fortsætter under annoncen

Glæden er stor i den lille iværksættervirksomhed i Studiestræde i det indre København. Som et led i en ny DJ-pakke kan man fra begyndelsen af juni i år købe AIAIAIs designerhovedtelefoner, TMA, i Best Buys butikker.

”Det betyder rigtig meget for os, og potentialet i det er stort,” siger en glad Frederik Jørgensen, stifter og salgsdirektør i AIAIAI.

Elektronikkæden Best Buy har som en del af en ny DJ-pakke grundigt afsøgt markedet, og hos AIAIAI vidner det om en stor seriøsitet i deres DJ-satsning.

”De har brugt masser tid på at undersøge markedet i kategorien for DJ-hovedtelefoner, og det, at de laver deciderede DJ-områder med lyttestationer, og så sælger vores produkt ud af et marked med utroligt mange hovedtelefoner, gav os troen på, at de virkelig mener det,” siger Frederik Jørgensen.

Sammen med hovedtelefonen TMA fra AIAIAI er også tre andre blevet udvalgt. Alle fire produkter i pakken er at finde i den helt eksklusive ende af hovedtelefonmarkedet.

Satser stadig på Apple

AIAIAIs andre mere livsstilsorienterede hovedtelefoner er allerede at finde i en række specialforretninger og i europæiske og japanske Apple-butikker. I Berlingske Businessmagasin har man tidligere kunnet læse, at den store vision hos AIAIAI er at komme ind i de amerikanske Apple-butikker, og hovedtelefonproducenten vurderer, at aftalen med Best Buy ikke forringer deres chancer – nærmest tværtimod.

”Det, at vi er at finde i Best Buy, gør ikke noget i forhold til Appel. Her er det vores DJ-hovedtelefon, og hele vores livsstilsorienterede linje er generelt mere rettet mod Apple,” forklarer Frederik Jørgensen.

Apple har også indikeret, at denne udvidelse ikke gør noget i forhold til deres butikker, forklarer Frederik Jørgensen, der samtidig understreger, at deres strategi selvfølgelig hele tiden udvikler sig, og man skal bestemt ikke undervurdere den økonomiske side af aftalen med Best Buy.

”Vi er ret selektive i vores distributionsstrategi, men vi har aldrig ment at lyde som nogen, der kun vil have vores produkter i de ti bedste butikker i verden. Grundlæggende skal så mange som muligt jo bruge vores produkter,” siger han.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere