Del : SMS
Berlingske Business

Hvordan laver jeg en god salgstale?

Artiklen fortsætter under annoncen
Hvordan træner jeg sælgeren i mig selv. Jeg overvejer at sælge hudplejeprodukter face to face. Hvordan laver man en super salgstale, salgsbrev, præsentationsmappe?

Håber I kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen JB





Det er vigtigt, at du starter med at gøre dig klart:

1) Hvad er helt specielt ved dine produkter?

2) Hvem er dine potentielle kunder?

3) Hvilke argumenter vil få potentielle kunder til at købe dine produkter?

4) Hvad du vil fortælle elevatortalen

5) Hvem kan du bruge som sparringspartner? Eksempelvis dit lokale erhvervsservicecenter.

Ad 1) Adskiller dine produkter sig markant fra andre udbydere. Eksempelvis, er de særlig allergivenlige, miljøvenlige, speciel emballeret, eller måske speciel billige?

Ad 2) Dit svar på spørgsmål et skal hjælpe dig til at indkredse, hvilke målgrupper der mest sandsynlig vil være interesserede i at købe dine produkter?

Ad 3) Er du i tvivl om, hvilke argumenter der kan få målgruppen til at købe dine produkter, så kontakt en række personer, som du ved, er i målgruppen, og spørg dem. Det er helt afgørende for din succes, at du rent faktisk ved, hvilke valgkriterier, der er afgørende for dine kunder.

Ad 4) Når du har styr på din målgruppe, og hvilke argumenter du skal bruge til at sælge dine produkter til dem, er det en god idé at træne dig selv ved at udarbejde en elevatortale.

Du vil tilmed kunne bruge den som fundament for din supersalgstale, indholdet til dit salgsbrev og din præsentationsmappe.

Man kalder det elevatortalen, fordi man skal forestille sig, at man møder en person i en elevator, der spørger: "Nå, hvad beskæftiger du dig med? Og tænk nu hvis spørgeren er en potentiel kunde, så vil det jo være perfekt, hvis vedkommende, når elevatoren standser, er helt klar over dit budskab, giver dig sit visitkort og siger: "Ring jeres virksomhed vil jeg rigtig gerne handle med".

Ad 5) Endelig vil jeg foreslå dig at kontakte dit lokale erhvervsservicecenter, hvor du kan få sparring på såvel din elevatortale, salgsbrev som præsentationsmappe. Erhvervsservicecentrene giver op til fire timers gratis rådgivning. Da du bor i Københavns Kommune, kan du finde mere om dit lokale center på www.evu.dk.

Landsdækkende har centrene ét fælles tlf. nummer 70 20 10 15.



Mange hilsner

Inger Billund

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere