Del : SMS
Berlingske Business

Højt humør højner indtjeningen

Højt humør højner indtjeningen - 1

Skærbæk Kursus- og Fritidscenter lytter til medarbejdernes idéer og sender dem på kursus i at dele ud af deres tanker.

Artiklen fortsætter under annoncen
Bookingsystemet indeholdt unødige data, så de blev luget væk. Skærbæk Kursus- og Fritidscenter træner sine medarbejdere i at bringe deres idéer frem og høster frugterne af det.

- Vores virksomhed skal tjene penge. Det gør vi ved at generere omsætning, og som servicevirksomhed skal vi have kunder. Skal vi ud at hente nye kunder, sker det lettest ved, at gamle kunder anbefaler os, siger Søren Hansen, centerleder ved Skærbæk Kursus- og Fritidscenter, som ad flere omgange har benyttet sig af konsulentbistand fra virksomheden Humørtilsynet.

Centeret, som er et kombineret ferie-, kursus-, sports- og kulturcenter afholder i dag korte møder tre-fire gange om året, hvor medarbejderne kan bringe alskens emner til torvs

Læs om Humørtilsynet

Alle bliver hørt

- Alle bliver hørt. Mange af de ting, som kan blive til problemer, bliver fanget i opstarten, fortæller Søren Hansen.

- Alle føler, at der bliver taget hånd om de ting, de føler, der skal tages op på et møde, siger centerlederen, som op til hvert møde samler punkter fra sine kolleger. De bliver så delt ud som et stykke papir ved starten af mødet.

- Medarbejderne har mange gode idéer. Hvis man ikke formår at få idéerne hevet ud, går der meget viden og energi tabt i virksomheden, påpeger han. Skærbæk Kursus- og Fritidscenter har åbent fra klokken 6 om morgenen til klokken 23 om aftenen – og det er vel at mærke 362 dage om året. Så der er mange medarbejdere, der skal tage beslutninger. I alt er der 32 fastansatte plus en mængde løst tilknyttede deltidsansatte.

Smilende ansatte

- Vi er kendt for vores gode service. Vores ansatte er smilende, når de møder gæsterne og prøver at hjælpe dem. Selv rengøringsdamen viser vej, hvis hun møder gæster, der har svært ved at finde rundt, beretter Søren Hansen.

Skærbæk Kursus- og Fritidscenter har netop bestilt en ny kursusrække hos Humørtilsynet, som skal hive endnu mere viden ud af medarbejderne.

- Nogle har været ansat en årrække og har sikkert en god idé, som vi slet ikke har tænkt på i dag. Det kunne eksempelvis være en ny kundegruppe, forklarer Søren Hansen og understreger endnu en gang vigtigheden af at lytte til kollegerne.

- Det er vigtigt, at alle bliver hørt. Der er ikke dumme spørgsmål – kun dumme svar, slutter han.

Læs om Humørtilsynet

Mere om arbejdsmiljø på ErhvervsBladet.dk

Smålighed betaler sig ikke

Korte arbejdsdage påvirker ikke sygefravær

Sådan bliver du opfattet som en succesleder

Også på Erhvervsbladet.dk

Download gratis erhvervsbøger

Find et nyt lokale eller lej et overskydende lokale ud her

Find et nyt erhvervskøretøj her Læs ErhvervsBladet.dks ansvarfraskrivelse nederst på siden

Powered by Disqus



ErhvervsBladet.dk forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet til, at redigere eller fjerne kommentarer fra debatter, der er:

- i strid med gældende lovgivning
- racistiske eller injurierende
- skrevet i en grov tone
- udleverer personlige oplysninger

Ved at kommentere accepterer du, at ErhvervsBladet.dk herefter frit og fremover kan offentliggøre dit indhold i ErhvervsBladet.dk, på www.erhvervsbladet.dk.dk eller andre platforme og medier, som drives af Berlingske Media.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere