Del : SMS
Berlingske Business

Gode råd om udvikling af apps

Find ud af, hvad der tricker brugerne af såkaldte apps – eller små programmer, som kan downloades til telefonen. Her kan du læse tre gode råd om udvikling af apps.

Artiklen fortsætter under annoncen
Der er rift om pladserne blandt de mest populære programmer til iPhone, Blackberry, Android og Nokia-telefoner. Derfor er det en god ide at forberede sig godt, inden man forsøger at afsætte sine apps via de online platforme, som udviklerne af telefonerne stiller til rådighed. ErhvervsBladet.dk har bedt Christian Schwarz Lausten, partner i innovations- og konsulenthuset Seismonaut, om at give tre gode råd om udvikling af programmerne.

• Når man skal udvikle programmet til afsætning på de forskellige platforme, hvor andre brugere kan købe og downloade dem, så er det en god ide at gennemgå bestsellerlisterne, inden man går i gang. Det giver et godt indblik i, hvad der tricker folk - og hvad der er med til at gøre en app populær hos brugerne.

• De forskellige producenter, som har lanceret sådan en platform – det være sig Blachberrys App World, Apples App Store, Googles Android Market eller Nokias Ovi Store - tilbyder forskellige værktøjer eller såkaldte developer kits, som rummer forskellige muligheder i forhold til udvikling af programmerne. Derfor er det en god ide at sætte sig grundigt ind i, hvad værktøjer kan, og hvilke krav der stilles fra platformudbyderende side. Eksempelvis skal Apple godkende programmerne, inden de bliver tilgængelige i App Store.

• Det er vigtigt at være opmærksom på, at der er mange udviklere om buddet. Det handler naturligvis om at få en plads i top ti, så det pågældende program bliver set af flest mulige, der browser sig gennem udbuddet. Derfor er man nødt til at satse på at få markedsført sine programmer, ligesom man med kan forsøge sig med pr over for blogskribenter, magasiner og andre medier.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere