Del : SMS
Berlingske Business

Dansk succes rykker til udlandet

tryk

Brokerprint har siden 2009 forbundet danske kunder med trykkerier - nu går turen til udlandet. I løbet af 2012 rykker det aarhusianske firma ind på fire nye markeder.

Artiklen fortsætter under annoncen

Udviklingen er gået hurtigt hos midtjyske Brokerprint. For få år siden kunne de sælge 15.000 tryksager om måneden. Nu sælger de hver måned mere end en million. Derfor planlægger firmaet nu at rykke konceptet til henholdsvis Tyskland, England, Sverige, Holland og måske Polen.

- Vi har fundet ud af, at der stort set kun er manuelle brokere på de markeder. De findes i alle lande, men der er ingen, der administrer ordrerne og guider kunderne på samme måde, som vi gør, siger direktør og stifter Marcel Fuursted.

Brokerprints koncept går kort sagt ud på, at kunden går ind på Brokerpirnts hjemmeside og opretter en ordre. Man behøver ikke være ekspert, for systemet stiller alle de spørgsmål, der skal besvares: Papirformat, papirkvalitet og så videre. Derefter modtager de trykkerier, der er med i aftalen, en mail med en beskrivelse af ordren, og så kan de hver især byde ind med en pris. På den måde oplever kunderne nogle gange besparelser på op mod 75 procent.

- Vores styrke ligger i, at man bliver guidet hele vejen gennem systemet. Vi kan kommunikere udfordringerne bedre ud til kunder, der ikke ved ret meget om tryksager. Det kan vi fordi vi dybest set tog udgangspunkt i os selv. Vi anede intet om tryksager da vi startede, siger Marcel Fuursted.

Udflytningen af konceptet foregår ved, at Brokerprint finder en lokal partner i hvert land. Den lokale partner skal stå for salg og marketing mens Brokerprint bidrager med systemet og know-how. Partnerne ejer på måde en andel af det lokale selskab.

- Det bliver lidt ligesom Just-Eat – bare uden pizzaerne, griner Marcel Fuursted.

Og sammenligningen med Just-Eat er ikke tilfældig. Jesper Buch, stifter af Just-Eat, var i opstartsfasen partner i selskabet og bidrog med sin erfaring om salg gennem internetportaler.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere