Del : SMS
Berlingske Business

Ben & Jerry’s jagter unge iværksættere

Ben & Jerry's gruppearbejde
Ben & Jerry's vil finde unge iværksættere med bæredygtige forretningsidéer. Foto: Michael Bothager Foto:

Den amerikanske isproducent Ben & Jerry’s vil i løbet af 2012 finde og promovere unge iværksættere med bæredygtige idéer.

Artiklen fortsætter under annoncen

10.000 euro, en tur til Uganda og gratis markedsføring på en af Ben & Jerry’s isvarianter. Det er nogle af præmierne i den amerikanske isproducents nyudskrevne konkurrence Join Our Core. Indtil 15. april kan iværksættere mellem 18 og 34 år sende beskrivelser af deres bæredygtige idéer til bedømmelse.

Konkurrencen kører i England, Irland, Holland, Sverige og Danmark, og hver af de nationale vindere bliver præmieret med 10.000 euro og seks måneders rådgivning. De første danske forslag er allerede sendt ind. Et af dem kommer fra arkitektvirksomheden MoHo fra Aarhus.

Elevinvolvering

Deres forslag vægter den sociale bæredygtighed.

- Vi laver elevdesignede læringsmiljøer. Vi skal frigive nogle af vores arkitektkompetencer, og give det ud til brugerne. På den måde skaber vi rummelighed til pædagogikken, siger Heidi Lyng, medstifter af MoHo.

Projektet, der er en videreudvikling af stifternes afgangsprojekt fra arkitektskolen, har til formål at inspirere brugerne til selv at skabe. Derigennem kommer den sociale bæredygtighed og innovation.

- De fysiske rammer skal spille sammen med vores uddannelser, så vi vil gå ind og med brugerdrevet design understøtte den pædagogiske tilgang, siger Heidi Lyng.

De bedste idéer fra deltagerlandende vil i maj blive bedømt af et panel af sociale iværksættere i London. I panelet sidder blandt andet en professor og tidligere astronaut fra Holland men også den ene halvdel af Ben & Jerry’s-stifterne, Jerry Greenfield.

De første 100 indsendte idéer modtager et års forbrug af is fra Ben & Jerry’s.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere