Del : SMS
Berlingske Business

4 personer alle iværksættere kan få brug for

4 personer alle iværksættere kan få brug for - 1

Det er hårdt at starte virksomhed, så det kan betale sig at få hjælp fra venner.

Artiklen fortsætter under annoncen
41 år efter, at Beatles hittede med With a Little Help Form My Friends, er konceptet stadig højaktuelt for mange iværksættere – måske mere end tidligere.

En iværksætter skal holde mange bolde i luften på samme tid. Man skal holde styr på salg, marketing, udvikle nye produkter, beskytte mærkevarer og teknologi med eksempelvis patenter og meget mere. Derfor kan det være en stor hjælp, hvis man kan trække på et personligt netværk, der kan yde mental opbakning og faglig sparring i opstartsfasen.

Til iværksætter-sitet Entrepreneur.com fortæller en selvstændig, at han havde mange problemer med at få virksomheden etableret, og opbakningen fra de nære venner svigtede.

Senere fandt iværksætteren dog støtte i en ”kaffeklub” plus en kvindelig coacher som han havde mødt ved nogle kurser.

”Hun hjalp med et rollespil, hvor vi øvede på forskellige scenarier, så jeg var forberedt på at møde nye potentielle klienter”, siger iværksætteren til Entrepeneur.com.

Entrepeneur.com har identificeret fire persontyper, der ofte fungerer i rollen som mentale og faglige rådgivere.

Læs mere om de fire persontyper alle iværksættere kan få brug for:

Eksperten

Heppepigerne

Rollemodellen

Teknikeren

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere