Del : SMS

Volkswagens nye oprydningsmand i USA siger op

GERMANY-AUTOMOBILE-ECONOMY-VOLKSWAGEN-FILES
Skodas CEO, Winfried Vahland Foto:

Strømmen af dårlige nyheder fra skandaleomsuste Volkswagen har tilsyneladende ingen ende. Et par uger før Skoda-chefen Winfried Vahland skulle overtage det udfordrende job som topchef for bilgigantens amerikanske forretning, har han sagt op.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skandaleramte Volkswagen skal igen til at finde en ny topchef, som kan stå i spidsen for genopretningen på det amerikanske marked, hvor dieselskandalen blev afsløret for snart en måned siden.

Den 58-årige Winfried Vahland, som skulle tiltræde jobbet med ansvaret for Volkswagen i USA, Canada og Mexico pr. 1. november, har onsdag overraskende sagt op hos Volkswagen.

09BUSPix-Michael-Horn.jpg

Ifølge Skoda, hvor Winfried Vahland senest har været topchef, har hans opsigelse intet med dieselskandalen at gøre. Årsagen skulle derimod skyldes ikke nærmere specificerede uenigheder om Volkswagens organisation i Nordamerika.

Det tyske magasin, Auto Bild, spekulerer også i, at Vahland har sagt op, fordi, han havde ønsket at overtage ledelsen af hele Volkswagen-koncernen efter Martin Winterkorn, der fratrådte 23. september som følge af diesel-skandalen.. Han blev i stedet afløst af Porsche-chefen Mathias Müller.

GERMANY-US-AUTOMOBILE-VOLKSWAGEN-FILES

Winfried Vahland har været ansat i Volkswagen-koncernen i 25 år. Det var ham, der stod i spidsen for Volkswagens hurtige indtog i Kina, inden han indtog posten som topchef for Skoda.

FRANCE GERMANY BUSINESS VOLKSWAGEN POWER STRUGGLE

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere