Del : SMS
Berlingske Business

Vestas-ledelsen på vej mod kæmpe udsalg

Vestas' strategi med at reducere omkostningerne ved at udnytte ledig kapacitet på koncernens fabrikker, kommer ikke til at bremse det udsalg af Vestas' aktiver, som er på vej.

Artiklen fortsætter under annoncen

Vestas' strategi med at reducere omkostningerne ved at udnytte ledig kapacitet på koncernens fabrikker, kommer ikke til at bremse det udsalg af Vestas' aktiver, som er på vej. Det slår ledelsen i Vestas nu fast. Det skriver Jyllands-Posten Erhverv & Økonomi. Målet er, at 2000 job skal skæres bort i forbindelse med salg i 2013.

- Vi revurderer konstant vores produktion, og vi er åbne over for de muligheder, der dukker op. Det er vores standpunkt, udtaler Jean-Marc Lechêne, driftsdirektør i Vestas, til Jyllands-Posten Erhverv & Økonomi.

Vestas solgte i juni sidste år en underskudsgivende tårnfabrik til kinesiske Titan Wind Energy, og den form for afhændelse af kapacitet venter der ifølge ledelsen mere af i fremtiden for Vestas. Jean-Marc Lechêne bekræfter således over for Jyllands-Posten, at den nuværende produktionskapacitet er langt over markedsniveauet.

Udover frasalg af fabrikker har Vestas' ledelse også planer om at udnytte den overskydende kapacitet ved at producere ikke-følsomt udstyr for konkurrenter eller virksomheder udenfor vindmøllebranchen. Vestas er ifølge driftsdirektøren allerede i forhandlinger med et dusin virksomheder omkring sådanne aftaler.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere