Berlingske Business

Svenske Fingerprint vil levere teknologi til bilindustrien

FINGERPRINT CARDS-FPC/COMPETITION
REUTERS/Fabrizio Bensch Foto:

Svenske Fingerprints Cards satser på fremover at skulle levere fingeraftryksteknologi til bilindustrien. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Artiklen fortsætter under annoncen

I løbet af det forgangne år har Fingerprint i samarbejde med en række industrikolleger udviklet løsninger, der skal gøre det muligt at bruge selskabets teknologi, som genkender personer ud fra deres fingeraftryk, i bilindustrien.

Løsningerne er blevet evalueret af en række globale bilproducenter og andre selskaber indenfor industrien, og Fingerprints sensor-modul FPC1025 er blevet udvalgt til videre udvikling og integration i kommercielt brug til bilindustrien, skriver selskabet i pressemeddelelsen.

FINGERPRINT-CARDS-COMPETITION

»Fingerprint Cards har etableret en position som den industriledende leverandør af fingeraftryksteknologi til smartphoneindustrien. Vi investerer nu i at tilpasse vores førende teknologi til andre markedssegmenter.«

»Baseret på dagens annoncering fremhæver vi bilindustrien som et andet markedssegment, hvor Fingerprints teknologi er velegnet«, siger selskabets administrerende direktør, Jörgen Lantto, i pressemeddelelsen.

FINGERPRINT CARDS-FPC/COMPETITION

Selskabet oplyser, at det ikke venter større omsætning i bilindustrien i løbet af året.

Tirsdag formiddag stiger Fingerprint-aktien 2,3 pct. til 554,50 svenske kr. på børsen i Stockholm.

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Afkastene i Sampensions markedsrenteprodukt 3 i 1 Livspension har været ganske pæne og landede i 2016 på 8,4 % for en 45-årig kunde med moderat risiko. Dermed placerer Sampension sig foran mange konkurrenter på årets afkast.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen