Del : SMS

Svenske Fingerprint vil levere teknologi til bilindustrien

FINGERPRINT CARDS-FPC/COMPETITION
REUTERS/Fabrizio Bensch Foto:

Svenske Fingerprints Cards satser på fremover at skulle levere fingeraftryksteknologi til bilindustrien. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Artiklen fortsætter under annoncen

I løbet af det forgangne år har Fingerprint i samarbejde med en række industrikolleger udviklet løsninger, der skal gøre det muligt at bruge selskabets teknologi, som genkender personer ud fra deres fingeraftryk, i bilindustrien.

Løsningerne er blevet evalueret af en række globale bilproducenter og andre selskaber indenfor industrien, og Fingerprints sensor-modul FPC1025 er blevet udvalgt til videre udvikling og integration i kommercielt brug til bilindustrien, skriver selskabet i pressemeddelelsen.

FINGERPRINT-CARDS-COMPETITION

»Fingerprint Cards har etableret en position som den industriledende leverandør af fingeraftryksteknologi til smartphoneindustrien. Vi investerer nu i at tilpasse vores førende teknologi til andre markedssegmenter.«

»Baseret på dagens annoncering fremhæver vi bilindustrien som et andet markedssegment, hvor Fingerprints teknologi er velegnet«, siger selskabets administrerende direktør, Jörgen Lantto, i pressemeddelelsen.

FINGERPRINT CARDS-FPC/COMPETITION

Selskabet oplyser, at det ikke venter større omsætning i bilindustrien i løbet af året.

Tirsdag formiddag stiger Fingerprint-aktien 2,3 pct. til 554,50 svenske kr. på børsen i Stockholm.

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere