Del : SMS

SP Group venter yderligere fremgang i 2016

Sp
Foto: www.sp-group.dk

SP Group havde et godt år i 2015, hvor selskabet realiserede et overskud før skat og minoriteter på 80,7 mio. kr., hvilket var 56,7 pct. bedre end året før.

Artiklen fortsætter under annoncen

Omsætningen steg endvidere fra 1165 mio. i 2014 til 1320 mio. i 2015 svarende til en stigning på 13,3 pct., skriver SP Group i sit årsregnskab.

Den væsentligste del af ændringen i omsætningen skyldes højere volumen. Ændrede valutakurser, specielt stigningen i dollar og yuan, har ligeledes bidraget til den større omsætning, fremgår det af regnskabet.

Nykredit

Valutaeffekten udgør cirka 2,0 pct. af omsætningsvæksten på 13,3 pct., mens tilkøbte aktiviteter og virksomheder bidrager med 6,4 pct.

Bestyrelsen for SP Group foreslår, at der udbetales et udbytte på 4,0 kr. per aktie. Der er en forhøjelse fra de 3,50 kr. per aktie, der blev udbetalt i 2014.

SPGroup

I 2016 venter SP Group et lidt højere aktivitetsniveau og også et lidt større resultat før skat og minoriteter end i 2015.

»Vi vil lancere en række nye produkter og løsninger til kunder inden for specielt healthcare, cleantech og den fødevarerelaterede industri. Disse nye løsninger forventes at bidrage til vækst og indtjening«, skriver selskabet i regnskabet.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere