Berlingske Business

Smykkedronning forvandler glas til guld

Lise Aagaard

Smykkeproducenten Lise Aagaard har haft så stor succes med glasperler, at hun nu kan hæve 179 millioner kroner i udbytte.

Artiklen fortsætter under annoncen
Der er godt salg Lise Aagards glasperler – de såkaldte troldekugler.

Nu hæver hun og ægtemanden 179 mio. kr. i udbytte. Deres fælles smykkefirma Lise Aagaard Copenhagen har i det forgangne år skovlet mere end 94 mio. kr. ind efter skat på de kendte glasperler.

Det skriver Børsen.

En del af pengene skal ifølge hendes mand Peter Aagaard dels bruges til at renovere firmaets domicil i Toldbodgade midt i København, dels til at indfri realkreditlån i nogle udlejningsejendomme.

- Det er ikke en udbyttebetaling ud af koncernen, men en udbetaling fra det ene selskab til det andet. Det er noget, revisoren har foreslået, for så kan man disponere over likviditeten fra holdingselskabet. Men eftersom selskabet er 100 pct. ejet, er det sådan set underordnet, om pengene ligger det ene eller det andet sted, siger Peter Aagaard til Børsen.

Læs også:

Der skal store smykker til

Ekspolitiker bag ravsmykke-eventyr i Kina


Ifølge regnskaberne har Lise Aagaard Copenhagen de seneste fem år udbetalt i alt 309 mio. kr. i udbytte til ægteparret, der er eneejere af det danske smykkeimperium.

Troldekuglerne stammer helt tilbage fra 1976, hvor de første kugler, som dengang var af sølv, blev designet af Lise Aagaards bror Søren Nielsen. I dag sælges firmaets produkter i mere end 50 lande, dels gennem egne butikker, dels gennem distributører.

Læs også:

Politiet undersøger international guldgigant

Spinder guld på medaljer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension fik en god start på året med relative høje investeringsafkast til kunderne. Samlet set gav Q1 et positivt afkast på 2,7 mia. kr. for alle investeringer – i samme periode sidste år var dette...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen