Del : SMS

Siemens Wind går i flæsket på underleverandører

siemens
Der har tidligere været spekuleret i, om Siemens nye strategi vil føre til virksomhedssammenlægninger. Foto:

Siemens Wind Power er ved at lægge sidste hånd på en ny strategi for havmøller, der indeholder skrappe sparekrav til selskabets leverandører af fundamenter til havmøller.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver Børsen.

Siemens har især blikket rettet mod leverandører af fundamenter til havvindmøller, et område, hvor Siemens' chef for havmøller mener der kan spares op mod 50 pct. ved hjælp af en strategi, der skal sikre standardiseret design.

»Vi er meget langt med et projekt, der kan give serieproduktion. De skal køre på samlebånd, hvor delene er anonyme. Ganske som lastbilproduktion,« siger Siemens Wind Powers topchef for havmølledivisionen, Michael Hannibal, til Børsen.

vindmøller

Hos Bladt Industries, der står bag fundamenter til omkring 40 pct. af verdens havvindmøller, er der ingen kommentarer. Til gengæld mener MT Højgaards direktør for offshore-området, Kim Andersen, at Siemens' udspil reflekterer en ændring, der finder sted i hele industrien.

»Siemens Wind Powers udspil er en del af noget, der er i gang i hele industrien. Målet er at sænke omkostningerne betydeligt i hele industrien,« siger Kim Andersen til Børsen.

Der har tidligere været spekuleret i, om den nye strategi vil føre til virksomhedssammenlægninger.

/ritzau/FINANS

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere