Del : SMS
Berlingske Business

Seks skæve måneder for Rovsing

Rovsing
Søren Anker Rasmussen, direktør i Rovsing, som forgæves har kurtiseret pensionskasserne. Foto:

Der er ingen jubelscener i Rovsings regnskab for første halvår af selskabets skæve regnskabsår. Bundlinjen er rød, og selskabet er i markedet efter finansiering.

Artiklen fortsætter under annoncen

Omsætningen i Rovsing, der leverer software og ingeniørydelser til en række brancher, faldt til 7,2 mio. kr. i halvåret fra 10,4 mio. kr. i samme periode sidste år. Den nedgang har sat sig i resultaterne.

På EBITDA-niveau tabte Rovsing 1,7 mio. kr. mod et plus på 2,1 mio. kr. for et år siden. Efter af- og nedskrivninger tabte selskabet 3,4 mio. kr. på EBIT-niveau mod et plus på 1,5 mio. kr. Dermed blev halvårets resultat på et minus på 3,6 mio. kr. mod et plus på 0,5 mio. kr.

Rovsings likvide beholdning var ved udgangen af første halvår 2013/14 på blot 43.000 kr. ifølge regnskabet.

- Selskabet har erfaret yderligere forsinkelse i det institutionelle marked, som har medført et kortsigtet finansieringsbehov. Selskabets ledelse er i positive forhandlinger med sine finansieringskilder, og forventer et tilfredsstillende resultat af disse forhandlinger inden for kort tid, skriver Rovsing i sit regnskab.

Synet på fremtiden er altså fortsat positivt, og Rovsing fastholder sin forventning om et positivt resultat på EBITDA-niveau for hele året og en omsætning på 19-21 mio. kr.

- Selskabets tilbudspipeline er stærkt voksende, hvilket indikerer, at der er opsving i markedet, noterer Rovsing.


0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere