Del : SMS
Berlingske Business

Rockwool opjusterer efter besparelser og lavere omkostninger

rockwool
Produktion af rockwool på fabrikken Rockwool i Ø. Doense ved Hobro. Foto:

Isoleringskoncernen Rockwool opjusterer forventningerne til indtjeningen i 2015 som følge af effektiviseringer og lavere omkostninger til energi, råvarer og transport.

Artiklen fortsætter under annoncen

Isoleringskoncernen Rockwool opjusterer forventningerne til indtjeningen i 2015 som følge af effektiviseringer og lavere omkostninger til energi, råvarer og transport.

Det oplyser selskabet i en meddelelse til fondsbørsen.

Rockwool regner nu med et driftsoverskud (EBIT) før nedskrivninger og omkostninger til selskabets besparelsesprogram på lidt over 170 mio. euro. Tidligere ventede selskabet et overskud på over 150 mio. euro.

Rockwool direktør Jens Birgersson

Ser man på omsætningen, venter Rockwool nu en salgsvækst på 1,2 pct. for hele året. De tidligere forventninger lød på en vækst på 1-2 pct. uden nævneværdig valutakurseffekt.

Selskabets salgsvækst blev dog ramt af negative valutakurseffekter på 1 pct. Rockwool, der har hjemme i Hedehusene, skriver, at salgsvæksten i fjerde kvartal landede på 2,2 pct.

Rockwool direktør Jens Birgersson

Rockwools spareprogram blev offentliggjort i slutningen af september sidste år og indeholdt blandt andet 500 fyringer. Det skal give besparelser på omkring 50 mio. euro årligt fra og med 2017.

Selskabet kommer 26. februar med regnskab for 2015, hvor de præcise tal for sidste år vil indgå.

Rockwool direktør Jens Birgersson

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere