Del : SMS
Berlingske Business

Rias præget af hård konkurrence og vigende aktivitet

Roskilde-virksomheden Rias kom ud af regnskabsåret 2012/13 med tilbagegang på såvel top- som bundlinje. I regnskabsåret 2013/14 venter selskabet dog at løfte indtjeningen gevaldigt.

Artiklen fortsætter under annoncen

Efter et resultat før skat i 2012/13 på 2,8 mio. kr. venter selskabet i indeværende regnskabsår et resultat på mellem 6 og 9 mio. kr. I 2012/13 faldt selskabets omsætning med 1,9 mio. kr. til 238,2 mio. kr., og nettoresultatet blev på 2,8 mio. kr. mod 4,3 mio. kr. året før.

- Regnskabet er påvirket af en fortsat afdæmpet aktivitet på et meget konkurrencebetonet marked. Desuden er omkostningerne steget som følge af en intensiveret salgsindsats, skriver Rias i regnskabet.

Beton

Selskabets administrerende direktør Henning Hess siger i regnskabet, at Rias i årets løb har gennemført en markant justering af driften på næsten alle områder, hvilket er sket på baggrund af en stærk konkurrence og den vigende aktivitet, som især har præget byggesektoren.

- Vi har samtidig styrket salgsindsatsen for at udnytte de mulighed, der vil opstå de kommende måneder og år i takt med, at vi forventer, at markederne normaliseres. Det er Rias' målsætning at fastholde positionen som den største udbyder af plasthalvfabrikata i Danmark, siger Henning Hess i regnskabet.


Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere