Del : SMS
Berlingske Business

Mercedes overhaler Audi på andenpladsen

US-DETROIT_Business
Mercedes-formanden Dieter Zetsche har grund til at være tilfreds med den nye CLA-model, formet over den kompakte A-klasse. De to modeller sælger godt. Foto:

For første gang i år har Mercedes-Benz overhalet Audi og var dermed verdens næststørste producent af luksusbiler i november.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver Bloomberg.

I november solgte Mercedes, der er ejet af Daimler, 133.440 biler mod Audis 132.050. For Mercedes' vedkommende var det en stigning på 11 pct. år til år. Begge ligger dog fortsat bag BMW, når det kommer til salg af luksusbiler. BMW solgte 149.660 biler i november.

Mercedes har været specielt hjulpet af salget af sine mindre modeller, såkaldte compacts, hvor Mercedes CLA i en firedørsudgave og Mercedes A-klasse har trukket læsset.

»Den nuværende cyklus er meget positiv for Mercedes. Audi og BMW bliver nødt til at investere i nye produktfaciliteter og nye modeller. Mercedes har toppet i sin investeringscyklus og er nu gået ind i en fase med afkast,« siger automobil-analytiker Sascha Gommel fra Commmerzbank til Bloomberg News.

I Danmark er Mercedes-Benz også på »andenpladsen« blandt de tre, tyske luksusmærker:

Her er Audi foran med 5.326 solgte biler fra januar til november, Mercedes er der solgt 3.820 af, mens BMW følger lige efter med 3.575 solgte biler i Danmark.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere