Del : SMS

Louis Poulsen ønsker sig en stærk ejer

LouisP_Business
»Virksomhedens største styrke er, at vi har nogle fantastiske produkter, og vi har et set-up, som gør, at vi kan servicere vores marked hurtigt og effektivt,« siger Søren Schøllhammer, vicepresident i Louis Poulsen. Foto:

Skal en ny ejer helst være rigmand, kapitalfond eller en industriel aktør? Ikke så vigtigt, lyder det fra Schøllhammer, der primært ønsker sig en ejer, som vil investere i virksomheden på langt sigt.

Artiklen fortsætter under annoncen

En ambitiøs, vedholdende og pengestærk ejer.

Det er ønsket fra lampeproducenten Louis Poulsens danske ledelse. For det vil kræve rygrad at lede Louis Poulsen ind i fremtiden.

»Udfordringen for Louis Poulsen er den generelle markedssituation. Vi opererer i høj grad i projektmarkedet, og vi er en lille spiller på rigtigt mange markeder. Så de udsving, der må komme på projektmarkedet, er en af de usikkerheder, som vi lever med i hverdagen, og som vi også må leve med fremadrettet,« siger Søren Schøllhammer, vice president ved Louis Poulsen.

Men Louis Poulsen kan på den anden side også være en interessant investering for mange.

»Virksomhedens største styrke er, at vi har nogle fantastiske produkter, og vi har et set-up, som gør, at vi kan servicere vores marked hurtigt og effektivt, og dermed ser jeg fantastiske muligheder for, at virksomheden kan vokse fremadrettet,« siger han.

02BUSlouis-poulsen.jpg_Business

Om en ny ejer er rigmand, kapitalfond eller en industriel aktør betyder ikke det store ifølge Schøllhammer.

»Jeg har ikke nogen præferencer for den ene eller den anden type ejer. Jeg har selvfølgelig bare et ønske om, at en eventuel ny ejer vil investere i virksomheden på langt sigt,« siger han.

louis poulsen lamper

Under alle omstændigheder bliver et nyt ejerskifte en stor mundfuld for Louis Poulsen at komme igennem. Er den nye ejer udenlandsk, bliver udfordringen størst.

Det sagde Schøllhammer, da han tidligere på året stillede op til en større artikel i Berlingske Business Magasin, der stillede skarpt på, hvad det betød for Louis Poulsen, Georg Jensen og Royal Copenhagen at få udenlandske ejere.

»Når en virksomhed får nye ejere, ligger der en stor opgave for ledelsen i at gøre de nye ejere opmærksomme på de værdier, som ligger dybt indgroet i virksomheden. Hvis de nye ejere havde været danske, ville ejerkredsen naturligt kende til os og have en indgående forståelse for vores rødder, særkender og langsigtede målsætninger. Det kan man ikke i samme udstrækning forvente af en udenlandsk ejer,« sagde Søren Schøllhammer dengang.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere